Szukaj

Polecane

Kategorie

Ciekawe Strony

Miesięczne archiwum: Luty 2015

Silna wola człowieka

Dieta pozwala nam zmienić swój wygląd oraz swoje nastawienie do świata. Nie udałoby się to, gdyby nie nasza silna wola oraz pomoc, która płynie z ust i działań naszych znajomych. Osoba, która się odchudza nie może zostać pozostawiona bez nadzoru. Lekarz to nie wszystko. Przyjaciele i znajomi także powinni pomagać. Trzeba ingerować w najróżniejsze dyscypliny sportowe, a one bardzo często są drużynowe. Dodajmy do tego także podtrzymywanie na duchu oraz chwalenie osoby , która podjęła się walki o lepsze zdrowie i lepszy wygląd. Dopiero po zakończonym procesie odchudzania i po zaprzyjaźnieniu się z dietą dana osoba może powiedzieć, że odniosła sukces. Nigdy nie można cieszyć się przedwcześnie. To jest nielogiczne i za razem nierozsądne. Ludzie, którzy schudli kilka kilogramów za chwilę wracają do swojej dawnej wagi. To efekt jo- jo. Cieszymy się i pozwalamy sobie na zbyt wiele. Organizm automatycznie obiera to jako powrót do starych nawyków. To silna wola pozwala nam utrzymać się na drodze do sukcesu.

Specjalne żywienie sportowców

Sportowiec musi jeść dużo , aby mieć siły na kolejne treningi oraz na kolejne wyzwania, które stawiane są przed jego ciałem. Nie oznacza to, że sportowiec je wszystko i może pozwolić sobie na brak diety. Jego żywienie jest odpowiednio dobrane do treningów i do pory, w jakiej znajduje się aktualnie sportowiec. Gdy jest on w czasie zawodów- dieta jest utrzymywana. Podczas treningów i przygotowań sportowiec musi nabrać siły , a więc forma jedzenia również jest inna. Wiele zależy od tego, jaki sport jest uprawiany. Nie każdy przecież jest tak samo wymagający. Niektóre sporty potrzebują siły i wagi zawodnika. Dajmy dla przykładu- sztuki walki. Jednak już skoki narciarskie nie pozwalają na zbyt wielkie szarżowanie z jedzeniem. Tam waga skoczka musi być cały czas utrzymywana w tak zwanej grupie piórkowej. Zawodnik nie może ważyć zbyt wiele, gdyż bez pardonu jego skoki byłyby o wiele krótsze. To normalne, że masa skoczka ma na to wpływ. Specjale żywienie sportowców jest nadzorowane przez profesjonalnych dietetyków.

Następstwa niewłaściwej diety

Dzisiejszy świat stawia przed ludźmi bardzo wysokie wymagania. Aby im sprostać często żyjemy w pośpiech, bez chwili wytchnienia. Coraz większą popularnością cieszą się miejsca gdzie można zjeść szybko lecz niekoniecznie zdrowo. Są to tak zwane bary szybkiej obsługi znane również jako fast foody. Nie ma w nich oczywiście nic złego jeżeli tylko korzystamy z ich asortymentu z głową czyli niezbyt często. Dieta oparta na posiłkach pochodzących z takich miejsc po pewnym czasie na pewno przyniesie bardzo niepożądane następstwa dla zdrowia. Mogą to być w szczególności schorzenia związane z układem trawiennym. Poza tym dieta tego typu jest bardzo uboga w substancje takie jak witaminy i mikroelementy a przecież są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Kolejnym dietetycznym zagrożeniem dla naszego zdrowia są produkty gotowe, przygotowane do odgrzania w domu przy użyciu na przykład kuchenki mikrofalowej. Jest to żywność wysoko przetworzona i z całą pewnością dieta oparta na niej nie przysłuży się w pozytywny sposób naszemu zdrowiu.

Dieta po ciąży

Ciąża zmienia kobiece ciało i pozostawia po sobie ślady. Po porodzie kobiety szukają skutecznych diet by powrócić do swojej wcześniejszej formy. Jeśli kobieta karmi swoje niemowlę piersią dieta musi być prawidłowo dobrana, gdyś nieprawidłowa dieta może zaburzyć proces laktacji, co może być szkodliwe dla matki i jej dziecka. Niepolecane są także drastyczne diety, które mają na celu przyśpieszenie przemiany materii, do takich diet zalicza się na przykład dieta kopenhaska. Wiele kobiet po urodzeniu dziecka ma problemy z powrotem do wcześniejszej wagi jeszcze przez bardzo długi okres czasu. Na pewno pomocne w tym temacie będą wszelkiego rodzaju ćwiczenia, jednak nie powinny być one tak stosowane by chudnąc w zbyt szybkim tempie. Kobieta po urodzeniu dziecka i karmiąca piersią nie powinna chudnąć więcej niż dwa kilogramy na miesiąc, to jest pół kilograma na tydzień. Potrawy powinny być pieczone, gotowane bądź grillowane a nie smażone, białe pieczywo powinno być zastąpione pełnoziarnistym, ograniczone powinny być tłuszcze a posiłki powinny być spożywane w małych ilościach, ale często. Ważna jest także duża ilość wody, bo ona wpływa na ilość pokarmu w piersiach. Stosując dietę po ciąży kobieta nie powinna zapatrywać się tylko na własne dobro, dobro nowonarodzonego dziecka powinno być na pierwszym miejscu. By osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty, wskazane jest stosowanie diety wraz z ćwiczeniami. Kobieta powinna pamiętać o tym by i ćwiczenia i dieta były prawidłowo dobrane.

Obsesyjne liczenie kalorii

Kobiety pragnące utrzymać piękną figurę i zgrabną sylwetkę coraz częściej popadają w obsesję. Liczą, kalkulują by nie przekroczyć ustalonej normy dziennej kalorii. Spożywają najmniej wartościowe posiłki, które nie dostarczają niezbędnej energii. Lekarze i psycholodzy biją na alarm. Obsesyjne liczenie kalorii, drakońskie diety czy głodówki mogą poważnie zagrażać życiu i zdrowiu, mogą spowodować całkowite wyniszczenie organizmu i doprowadzić do nieodwracalnych zmian w jego strukturze. Obsesyjne przestrzeganie dziennej dawki kalorii może wymknąć się spod kontroli a wtedy zagrożenie staje się jeszcze większe. Niekontrolowanie własnej diety i chęć bycia jeszcze szczuplejszym może mieć zgubne skutki. Anoreksja i bulimia to dwie niszczycielskie choroby, z których bardzo ciężko się jest wyleczyć. Nastolatki i młode kobiety powiązują szczupłą sylwetkę z licznymi sukcesami, zawodowymi czy w życiu osobistym. Wierzą, że zgrabna figura pomoże znaleźć im pracę, przyjaciół i odszukać własne miejsce w otaczającym ich świecie. Bulimia i anoreksja to dwie choroby mające swoje podłoże w sferze psychicznej, są naprawdę niebezpieczne i mogą stanowić zagrożenie dla życia. Wyniszczają organizm i zaprowadzają w nim nieodwracalne niekiedy zmiany. Kontrolowanie samego siebie musi stanowić podstawę w sposobie odżywiania się. Obsesyjne liczenie kalorii nie prowadzi do niczego dobrego, dieta, owszem, ale tylko wtedy, kiedy jest stosowana mądrze i w sposób taki, który zapewni organizmowi wszelkich potrzebnych mu składników.

Dieta u dzisiejszych kobiet

Bardzo często słyszy się o odchudzaniu i różnego rodzaju dietach. Powstają coraz to nowsze „diety cud”, które tak naprawdę mogą bardziej szkodzić niż pomagać. Diety te nie gwarantują organizmowi wszystkich niezbędnych mu do prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych. Wiele kobiet nie zdając sobie sprawy stosuje tego typu diety, nie zdając sobie sprawy z tego, że może to grozić poważnymi powikłaniami. Chorób, wynikających z nieprawidłowego odżywiania się, jest naprawdę wiele. Zagrożenie wynikające z niewłaściwych nawyków żywieniowych jest duże w dzisiejszych czasach. Społeczeństwo przyzwyczaiło się do spożywania nieregularnych posiłków, Fast foodów i ogromnej ilości słodyczy. Nie zwracamy uwagi na to, co jemy i jak jemy. Skutkiem tego dzisiejsze kobiety zaczynają coraz częściej poszukiwać magicznego sposobu na pozbycie się paru zbędnych kilogramów. Owszem, istnieją diety prawidłowo skonstruowane i przystosowane do wymogów prawidłowego odżywiania się. Najlepszym sposobem na znalezienie odpowiedniej diety jest wizyta u dietetyka, który indywidualnie dobierze dietę, biorąc pod uwagę wszystkie najistotniejsze czynniki. Dieta absolutnie nie polega na głodzeniu się, bądź spożywaniu trzech sucharków dziennie popijając szklanką wody, to zalicza się do głodówki, która nie jest odpowiednia dla każdego i trzeba to uprzednio skonsultować z lekarzem. Pogoń za szczupłą sylwetką, dobrą kondycją i wyśmienitym samopoczuciem to jak klapki na oczach dzisiejszych kobiet.

Dieta i ćwiczenia pomagają zdobyć kondycję i piękną figurę

Pragniesz pozbyć się paru kilogramów? Męczą cię już ciągłe docinki znajomych? Mijasz na ulicy piękną, zgrabną dziewczynę i ogarnia cię zazdrość? Weź się w garść i zacznij nad tym pracować już dziś. Sama dieta nie wystarczy, potrzebujesz także odpowiedniego zestawu ćwiczeń. Jedno jest pewne, jeśli wytrwale i konsekwentnie będziesz wykonywała swój plan już w niedługim czasie zauważysz rezultaty. Najlepszym sposobem na pozyskanie odpowiedniej diety jest konsultacja z wykwalifikowanym dietetykiem, on pomoże nam dobrać dietę do naszego trybu życia. Ćwiczenia natomiast możesz wykonywać sama w domu, bądź zapisać się na siłownie, tam wykwalifikowana kadra pomoże zrzucić ci zbędne kilogramy. Ćwiczenia wcale nie muszą być męczące, wcale nie musisz wylewać z siebie siódmych potów, aby osiągnąć jakiś rezultat. Ważne jest to by były odpowiednio dobrane i wykonywane systematycznie. Dieta także powinna być surowo przestrzegana, żadnego podjadania między posiłkami, a już kategorycznie zabronione są słodycze. Jeśli będziesz wytrwale przestrzegać pewnych zasad i reguł, jakie wymaga od ciebie chęć odchudzania z pewnością będziesz zadowolona z rezultatów. Odchudzanie nie musi oznaczać torturowania się na siłowni i wyzbywania się wszelkiego rodzaju posiłków, wszystko zależy od twojej silnej woli i systematyczności, jaką musisz wprowadzić w swoje działania. Piękna figura i ciało w dobrej kondycji to na pewno satysfakcjonująca nagroda za twoje starania.

Dieta. Nie głodzenie się!

W dzisiejszych czasach panuje moda na szczupłe sylwetki, Panie marzą o szczupłej talii i idealnej figurze, moda taka wkradła się w świat młodych dziewcząt, które za wszystkie skarby świata pragną posiadać sylwetkę modelki z wybiegu. Jedyną drogą dla nich do upragnionego celu jest dieta. Owszem, dieta jest wskazana, ale tylko taka, która jest prawidłowo dobrana i dostarcza niezbędnych składników odżywczych. Wiele osób pragnących zrzucić kilka bądź kilkanaście kilogramów, źle rozumie to określenie. Dieta powinna być rozumiana, jako prawidłowy sposób odżywiania a nie, jako głodzenie się. Posiłki powinny dostarczać wszelkich niezbędnych witamin i pierwiastków chemicznych, bez których nasz organizm nie może prawidłowo funkcjonować. Wiele nastolatek a także dorosłych kobiet uważa, że jeśli nie będą jadły nic bądź w minimalnych ilościach pomoże im to schudnąć i nabrać rewelacyjnej kondycji, to ogromny błąd, który może mieć bardzo poważne skutki, wręcz niebezpieczne dla zdrowia. Tyle się przecież dzisiaj słyszy o anoreksji czy bulimii. Choroby te spowodowane są ciągłym, wręcz obsesyjnym dążeniem do upragnionej sylwetki. Dieta zapewnia nam prawidłowy sposób żywienia, ograniczenie szkodliwych tłuszczów, cholesterolu i przede wszystkim słodyczy, stosowanie prawidłowo dobranej diety powoduje utrzymanie dobrej formy, zdrowia, niezłego samopoczucia a także zgubienia określonej liczby kilogramów. Najlepszym rozwiązaniem jest dobór indywidualnej diety i w tym może pomóc wykwalifikowany dietetyk. Regularne posiłki bogate w pełnowartościowe produkty to prawdziwy klucz to szczęścia.

Co jeść gdy jesteśmy chorzy na cukrzyce ?

Cukrzyca powoduje istotne zmiany w jadłospisie. Chory w szczególności powinien zwracać uwagę na to, co jest zabronione. Przede wszystkim wyeliminować z codziennego menu należy świeże pieczywo, mąkę żytnią, pieczywo razowe, potrawy z mąki smażone i odsmażane na przykład naleśniki czy paszteciki. Zabronione są także tłuste sery, słonina, smalec boczek oraz inne tłuszcze, które w temperaturze pokojowej mają postać stałą. Wyeliminować należy także tłuste mięsa takie jak : wieprzowina, baranina, pasztety, tłuste gęsi, kaczki i wątróbka. Istnieją także przyprawy, których powinniśmy unikać zaliczają się do nich ocet, kostki bulionowe i ostra papryka. Niektóre warzywa również są niewskazane : Groch, bób, fasola czy soczewica. Nie należy do swoich posiłków dodawać śmietany. Cukrzyca to choroba podczas której musimy zrezygnować z większości produktów spożywczych, niestety czeka nas wiele wyrzeczeń ale jeśli pragniemy czuć się dobrze musimy się do nich stosować. Zabronione jest spożywanie miodów, dżemów, marmolad, syropów, czekolad oraz napojów gazowanych. Spożywać w ograniczonych ilościach można : ciemne pieczywo z mąki pszennej, grzanki pieczone bez tłuszczu, kefiry, jogurty, zsiadłe mleko, kasze i ryże, gotowane potrawy z mąki. Bez ograniczeń możemy spożywać : szparagi, kapustę, kalafiory, szczypiorek, ogórki świeże, kiszone, konserwowe, szpinak, dynię, brokuły, sałatę, paprykę, pomidory, rzodkiew, rabarbar. Dieta podczas cukrzycy jest bardzo ważna, pamiętajmy, aby sami sobie nie szkodzić.

Piękna opalenizna a dieta

Każda z pań marzy by latem skóra była pięknie opalona a opalenizna była równomierna i długo się trzymała. Zadbać należy o wcześniej. To, co jemy także może wpłynąć na odcień naszej skóry. Istnieje, bowiem w niektórych produktach beta karoten, który systematycznie spożywany sprawi, że nasza skóra nabierze złocistego koloru. Jednak nie należy przesadzać, gdyż nadmiar beta karotenu w naszym organizmie może spowodować, że nasza skóra stanie się pomarańczowa, a tego żadna kobieta by nie chciała. Beta karoten obecny jest w największej ilości w marchewce, dlatego też spożycie jednej marchewki dziennie lub wypicie jednej szklanki soku marchwiowego powinno pomóc nam w uzyskaniu pięknego, złocistego odcienia skóry. Już wiosną warto zacząć przygotowywać naszą skórę do ostrych promieni słonecznych, które działają na nas latem. Beta karoten chroni także naszą skórę przed szkodliwym działaniem promieni UV. Marchew oprócz beta karotenu zawiera także wiele innych witamin A, B, PP, C, które pomagają nam utrzymać organizm w dobrej kondycji. Korzeń marchwi działa wzmacniająco i przeciwanemicznie. Marchew jest także źródłem wielu innych witamin A, B, PP, C, które pozwalają utrzymać nasz organizm w dobrej kondycji. Spożywanie marchwi przed zażywaniem kąpieli słonecznych mobilizuje siły obronne skóry, zwiększając wytwarzanie pigmentu, wzmacniając jednocześnie włosy i paznokcie oraz nadaje skórze elastyczność. Spożywanie marchwi przez cały rok wpływa korzystnie na nasz wygląd i organizm.